Case studies

Wij brengen onze expertise bij steeds meer partijen in praktijk. Wij zijn er trots op als we van klanten horen dat onze aanpak werkt en zichtbaar effect heeft op hun doelstellingen. Wilt u meer weten over een specifieke case? Neem dan contact met ons op.

Case: Inspark

Via een Microsoft event waar CloudBilling haar oplossing mocht presenteren zag Inspark direct in dat dit de oplossing zou kunnen zijn om de toekomstige groei het hoofd te kunnen bieden. Ze waren niet in staat hun CSP dienst goed te factureren. De administratiemedewerkers waren relatief veel tijd kwijt aan dit onderdeel, omdat het allemaal handmatig ingevoerd moest worden. Dit stond de ambities van de organisatie in de weg.

Case: Telco Aanbieder

Deze aanbieder van zakelijke telefonie wilde in korte tijd een nieuwe mobiele telefonieproduct voor de consument in de markt zetten. Administratief moest dit in korte tijd en laagdrempelig plaatsvinden. Belangrijk hierbij was dat de losse aankopen en abonnementen op één factuur geplaatst worden. Daarnaast moest er een koppeling gerealiseerd worden met het CRM-systeem waarbij nieuwe klanten automatisch in het billingsysteem worden opgenomen. In een tijdsbestek van 4 maanden (vanaf selectie tot aan de eerste factuur) werd CloudBilling aangesloten aan de operationele telefonie- en de achterliggende administratieve systemen van Telco Aanbieder.

Case: Axians

Axians heeft haar clouddiensten opgezet met VMware Cloud technologie. Daardoor was het een logische keuze om de VMware tools te gebruiken voor de doorbelasting van de technische diensten aan hun klanten. Al vrij snel kwamen ze erachter dat deze tools niet aan de verwachtingen voldoen. Om het facturatieproces enigszins draaiend te houden werd er door de engineers maandelijks meer tijd dan redelijk was aan besteed.

Case: Basecone

De vele partijen die Basecone tot haar klanten mag rekenen, maken veelvuldig gebruik van de applicatie om diverse documenten te uploaden, te autoriseren en te verwerken. Deze partijen worden maandelijks gefactureerd op basis van verbruik van de verschillende diensten in de applicatie. De contractuele afspraken met de klanten werden op diverse manieren vastgelegd door meerdere personen binnen de organisatie. De lijst met afspraken en uitzonderingen op die afspraken werd steeds langer en moeilijker te checken en daardoor ook foutgevoeliger. Het gevolg: de end-to-end facturatie nam maandelijks 16 dagen in beslag!