Case: Telco Aanbieder

De telco klant wil liever anoniem blijven. In de case verwijzen we naar deze partij als Telco Aanbieder.

Case samenvatting

De klant

De eerste Nederlandse aanbieder van goedkope en flexibele mobiele sim-only abonnementen volgens het freemium-model voor de consumentenmarkt.

De uitdaging

In no-time een nieuwe mobiele provider voor de consument op de markt zetten. Het billingproces moest in korte tijd ingericht worden en probleemloos draaien.

De oplossing

Een billingsysteem dat moeiteloos meeschaalt met de groei die de consumenten telefonie van Telco Aanbieder gaat doormaken.

Het voordeel

Het ingerichte billingproces vormt de basis voor nieuwe en verbeterde proposities.

We maken een snelle groei door en willen snel en moeiteloos grote volumes klanten verwerken. Met CloudBilling kunnen we zonder enige moeite nieuwe proposities ontwikkelen en bestaande prijsmodellen aanpassen met een druk op de knop. Schaalbaarheid is geen issue voor ons. Financial Controller Telco Aanbieder

Het verhaal

Deze aanbieder van zakelijke telefonie wilde in korte tijd een nieuwe mobiele telefonieproduct voor de consument in de markt zetten. Administratief moest dit in korte tijd en laagdrempelig plaatsvinden. Belangrijk hierbij was dat de losse aankopen en abonnementen op één factuur geplaatst worden. Daarnaast moest er een koppeling gerealiseerd worden met het CRM-systeem waarbij nieuwe klanten automatisch in het billingsysteem worden opgenomen. In een tijdsbestek van 4 maanden (vanaf selectie tot aan de eerste factuur) werd CloudBilling aangesloten aan de operationele telefonie- en de achterliggende administratieve systemen van Telco Aanbieder.

Een belangrijk aspect in dit proces is dat Telco Aanbieder de flexibiliteit heeft om prijsmodellen aan te passen en door te rekenen voordat ze live gezet worden. Daarbij hebben ze de mogelijkheid om binnen CloudBilling te experimenteren met diverse proposities die ze in de markt willen zetten.

Het telefonieproduct voor de consument heeft vrij snel nadat het is gelanceerd een enorme groei doorgemaakt. Maandelijks verwelkomden ze duizenden klanten. CloudBilling schaalde qua dienst probleemloos met de groei mee. Ook is CloudBilling de bron geworden voor de self-service diensten van Telco Aanbieder.

De volgende stap

De klant- en productinformatie die in CloudBilling zit is van dusdanige waarde voor Telco Aanbieder dat er diverse analyses op gedaan kunnen worden ten behoeve van de business planning.